Det fysiske brev dur
stadig til markedsføring
Portostigninger har
skræmt mange væk fra
papiret. Men prisen på
reklamebreve er uændret, og responsen har
overrasket populær
webshop positivt
Mia Gaardmand Avnsted, som ejer
tøjvirksomheden Anodyne, sammen med sin mand, Kenneth, er
overrasket over en direct mail-kampagne, der har givet en markant
meromsætning.
Portostigningen til 27 kroner for et almindeligt brev
til levering dagen efter slog
det sidste søm i kisten for det
fysiske reklamebrev.
Denne endegyldige erklæring er Anders Grønborg,
direktør i LaserTryk.dk, blevet mødt med mange gange i
det seneste år. Ifølge ham forholder det sig dog stik modsat.
- Det er en misforståelse, som desværre er meget
udbredt. Mens portoen på
julekort ganske rigtig er steget voldsomt, er portoen på
reklamebreve nemlig komplet uforandret. Prisen varierer efter antallet af breve,
og hvis en virksomhed for
eksempel vil sende et brev
ud til 3000 tidligere kunder, koster det kun 4,40 kroner per brev. Samtidig har
virksomheder, der satser på
direct mail, jo postkassen
for sig selv, forklarer Anders
Grønborg og uddyber, at
LaserTryk.dk kan trykke og
kuvertere breve for cirka en
krone stykket.
fysiske reklamebreve. I alt
3655 kunder, som havde sagt
nej til webshoppens nyhedsbrev, fik tilsendt en lille brochure og en rabatkode som
postbrev. Modtagelsen har
overrasket indehaver Mia
Gaardmand Avnsted.
- Vi er meget tilfredse med
den måde, kunderne har
modtaget vores kampagne
på. I alt brugte vi 34.071 kroner på at trykke, kuvertere
og sende brochurerne. Den
investering er direkte resulteret i en ekstraomsætning
på 78.308 kroner. En sådan
tilbagebetalingsgrad oplever vi sjældent med AdWords
og andre onlinekampagner, siger Mia Gaardmand
Avnsted. Hun pointerer, at
kampagnen derudover indebar en række skjulte sidegevinster.
- En stor del af de 3655 brochurer ligger stadig ude ved
kunderne, og salget vil derfor fortsætte, efter rabatkoderne er brugt. Den mulighed er der ikke ved AdWords,
fastslår Mia Gaardmand
Avnsted.
Trofaste kunder
At sende fysiske breve til
kunder med et forudgående kendskab til forretningen
er særlig attraktivt for webshops. Onlinebutikkerne
har nemlig ofte en stor grup8
pe loyale kunder, som har
takket nej til at modtage et
nyhedsbrev, og det er derfor ulovligt at kontakte dem
over mail.
- Der er selvfølgelig mange fordele ved online marketing, og vi bruger det selv i
stor stil, men der er altså også
en virkelig interessant gruppe af kunder, som kun kan
kontaktes med brev. Bevares,
kontaktprisen per modtager
stiger, men det afgørende må
være tilbagebetalingen. Det
vil sige, at man på baggrund
af kampagnen skaber øget
omsætning og mere trofaste
og glade kunder, der over tid
vil handle for et langt større
beløb, end hvad brevet kostede, argumenterer Anders
Grønborg.
Høj tilbagebetalingsgrad
Iværksættervirksomheden
Anodyne, der sælger holdningskorrigerende tøj på nettet, har med stor succes gennemført en kampagne med
-lipe
packmarkedet #4 juni 2017
PAM417_6-9.indd 8
6/6/17 14:12
#4 juni 2017 udgives af odsgard a/s MEDIER Tilmeld PackMa dig rk nyheds edets brev på www.p ackm.d k www.packm.dk Nyhedsmagasinet om form, teknik og mennesker i emballagebranchen Tema Fødevareemballage Tema Palletering Integrerede løsninger hittede på Interpack Ishida Europe åbner kontor i Skan
4 PackMarkedets målsætning er at være Danmarks førende emballagemagasin, der leverer nyheder og debat til emballagebranchen på en saglig og oplysende facon. 12 Festivaler fokuserer på emballagers bæredygtighed Interpack hjælper Pro Mach på vej i Europa 20 Magasinets målgruppe er ledere, indkøbe
Partnership adds true value to my business Ud over de åbenlyse fordele ved at have en leverandør, som ligger tæt på vores virksomhed, så var PANORAMAens høje trykkvalitet, høje oppetid, og smidige workflow med til at gøre det til en nem beslutning for os. Thomas Nielsen, CEO, IKONPRINT Se mere på
LEDER Behov for integrerede løsninger I nterpack-messen i Düsseldorf stillede skarpt på integrerede helhedsløsninger. Der er nemlig øget behov for effektive fylde- og pakkelinjer til både fødevarer, dagligvarer og mange forbrugsvarer. De integrerede løsninger, der rummer alle elementer i en pakkel
Packaging made easy Adapt the Primoreels system to any type or brand of filling machine The Primoreels system is successfully Benefits from the Primoreels System: installed on numerous high capacity Up to 40,000 lids on a reel one days production machines around the world. Now the UV-C ster
LaserTryk.dks trykkeri i Vallensbæk opfylder krav om lynhurtig levering - Hastigheden er altafgørende for den danske konkurrenceevne, siger interesseorganisationen FDIH Af Lisbeth Petersen Det er ikke alene på grund af den stigende omsætning på emballage og etiketter, at 30 nye medarbejdere og fir
Anders Grønborg (th.) og kompagnon Esben Mols Kabell har startet trykkeriproduktion i Vallensbæk for at sikre hurtig levering til LaserTryk.dks sjællandske kunder. og vil man skille sig ud, skal man levere samme dag eller tilbyde meget sen deadline for, hvornår man kan bestille og stadig få det lev
Det fysiske brev dur stadig til markedsføring Portostigninger har skræmt mange væk fra papiret. Men prisen på reklamebreve er uændret, og responsen har overrasket populær webshop positivt Mia Gaardmand Avnsted, som ejer tøjvirksomheden Anodyne, sammen med sin mand, Kenneth, er overrasket over en di
Den moderniserede udgave af Plastprisen blev uddelt i maj i København. Her ses fra venstre Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien, Gitte Buk Larsen, AVL, Søren Ulstrup, formand, Plastindustrien og adm. direktør i AVL, Franz Cuculiza. Plastprisen 2017 til Aage Vestergaard Larsen Mariagervi
tema fødevareemballage Ishida Europe åbner kontor i Skandinavien Ishida viste mange løsninger til case-packing, fyldemaskiner og klassificeringsudstyr. De danske medarbejdere i Ishida Europes afdeling for Business Solutions har været med til at udvikle meget af udstyret. Blandt andet Air-Scanlækage
tema fødevareemballage Få styr på kommunikationen I alt for mange tilfælde udnyttes automationsudstyr ikke optimalt, fordi de avancerede kommunikationsmuligheder ikke anvendes til fulde. Det har Festo en industri 4.0 løsning på. - Udfordringen består i at få de forskellige enheder integreret i styr
tema fødevareemballage Festivaler fokuserer på bæredygtighed Festivalsæsonen er skudt i gang, og i år har de danske festivaler for alvor sat skub i bæredygtigheden. Med økologi, affaldssortering, genbrug og bæredygtighed på dagsordenen er FSC-mærket blandt de foretrukne løsninger, når det gælder em
tema fødevareemballage det affald, der skabes, så der er vi startet. Grøn strøm Derudover har Roskilde fokus på grøn strøm, miljømærkede produkter, vandbesparelse, LED lys og meget andet. Roskilde Festivalen står ikke alene med fokus på bæredygtighed. Smukfest er eksempelvis gået ind i kampen mod
tema fødevareemballage Multivac redefinerer dybtræk med X-line Med den nye X-line leverer Multivac den nye dimension inden for dybtræk, som blandt andet sikrer høj kvalitet og kapacitet og samtidig reducerer materialespild På Interpack 2017 viste producenten af pakkeløsninger til fødevarer, farma-
tema fødevareemballage Palcut fordobler overskud Ledelsen af Palcut kunne i maj i år stille op på den store Interpackmesse i Düsseldorf med bevidstheden om, at virksomheden har fordoblet overskuddet fra 2015 til 2016. Især stærk vækst i Sydeuropa er med til at fortsætte væksten Holstebrovirksomhed
tema fødevareemballage RPC Superfos eneleverandør af plastemballage til Tenax Sild SuperFlex spanden opfylder alle de krav, sildeproducenten stiller til kvalitet, leveringssikkerhed og samarbejde En af Danmarks førende producenter, Tenax Sild A/S, Nyborg, leverer sild i spandevis til storkøkkener,
tema palletering To palletyper i samme magasin Palomats nye model håndterer både euroog industripaller i gulvhøjde Den danske producent af pallemagasiner, Palomat, udvider sit standardsortiment med den nye model, Palomat Adjustable, som håndterer både euro- og industripaller i ét og samme magasin.
Hospital vil sætte ny standard for automatisering Robotterne skal overtage de praktiske opgaver, hvor det er muligt, på Nyt Hospital Nordsjælland. Første workshop med robotklyngen RoboCluster har allerede givet vigtig viden om automatisering af madservering og pakning af rullevogne til bioanalytiker
prøverør, som skal kasseres som klinisk risikoaffald. Især spørgsmålet om, hvorvidt et robotanlæg kan stå for udportionering af mad, gav stof til eftertanke. I sygehusbyggeriet er der slet ikke projekteret med et køkken, og maden skal derfor komme fra en endnu ukendt leverandør. Men erfaringen fra d
ler direktør Søren Maarssø, Tresu Group. I virksomheden holder man konstant fokus på medarbejderudvikling og -involvering og er altid på udkig efter højt kvalificeret arbejdskraft og talenter til at sikre en fortsat udvikling fremover. - Altor har en langsigtet investeringshorisont, og deres erfarin
Ny luft til åndedrætsmasker High-end display sætter skub i salget af iTools åndedrætsmasker. DS Smith har designet løsningen iTools er en dansk handelsvirksomhed med specielt fokus på sikkerhedsudstyr, heriblandt åndedrætsmasker til industri og byggemarkeder. iTools maske bygger på den nyeste teknol
leverandørguiden Bewi Group har udnævnt direktør i Danmark Karl Erik Olesen skal styrke Bewi Groups position på EPS-området Den nordiske Bewi Group har udnævnt Karl Erik Olesen, 53, til direktør for koncernens datterselskab i Danmark, Bewi Flamingo A/S. Udnævnelsen er udtryk for, at virksomheden øn
kalender ske del af koncernen og har haft ansvaret for den daglige ledelse.Og så har han i en menneskealder arbejdet med Flamingo. Han var tidligere salgschef for området hos DS Smith Packaging Denmark og salgs- og distriktschef i SCA Packaging Denmarks Flamingo-division. Karl Erik Olesen indgår fr
Annonce Fynsk vækstvirksomhed sætter etiket på succesen Et stærkt netværk af producenter og leverandører. Stort produkt- og varekendskab. Engageret rådgivning. Tyve års erfaring som salgsdirektør hos nogle af Europas førende papirgrossister... I 2012 samlede indehaver Steen Bach-Larsen alt dette i