FA S H I O N & B U S I N E S S T R E N D S 0 3 2 0 1 8 TREND- OG STILGUIDE TIL CIFF Spring/Summer 19 udgivet af pej gruppen scandinavian trend institute nr. 03 2018 40. årgang FOKUS PÅ MODEBRANCHENS FORENINGER TÆT PÅ MODEBR ANCHEN Tailored & Originals, Woden, CoCouture, Intown Coster Copenhagen FREMTIDENS BRANDS ER HYPERTR ANSPARENTE MESSEUDGIVELSE SEKTION 2 FA S H I O N & B U S I N E S S T R E N D S 0 3 2 0 1 8 TREND- OG STILGUIDE TIL CIFF Spring/Summer 19 udgivet af pej gruppen scandinavian trend institute nr. 03 2018 40. årgang FOKUS PÅ MODEBRANCHENS FORENINGER TÆT PÅ MODEBR ANCHEN Tailored & Originals, Woden, CoCouture, Intown Coster Copen MEET US DURING FASHION WEEKS Danmark CIFF/Booth B4-208 - Sweden SFD/Room 811 - Norway NFC/Room 4A-02 - Finland FCF/Booth 1B4 MEE T US AT CIFF COPENHAGEN E-SOUTH 010 LEDER Leder skrevet af Louise Byg Kongsholm Holdet bag TØJ byder velkommen Overskrift på Louises mega gode leder Velkommen til CIFF sektionen i messeudgaven af modebranchens foretrukne brancheblad TØJ Fashion & Business Trends. Dette er blot én af de tre sektioner, som messeudgaven består af. 84 24 32 10 KORT & GODT Store og små nyheder fra udstillerne på CIFF. 2 0 MES SEO PTA K T C IF F O G C IF F S HOWR OO M S 40 Med et ønske om at forene mode, kultur, musik og kunst præsenterer CIFF et spækket eventprogram og byder skandinaviske og internationale indkøbere velkommen. Indhold 90 COCOUTURE De to kvinder bag brandet har fundet formlen på et succesfuldt parløb, hvor de hver især bruger deres spidskompetencer og mavefornemmelse for, hvad der sælger. 96 SÅDAN GÅR DET MODEBRANCHENS FORENINGER Størstedelen af modebranchens foreninger har svært ved at tjene penge og lever af SHOWROOM Nyhavn 43D DK1051 København freequent.eu Find us at CIFF, showroom B2-114 Contact phone +45 5217 6301 or +45 5384 4332 WWW.NEW-IN-TOWN-FASHION.COM facebook.com/newintownofficial instagram.com/newintown_fashion KORT & GODT NÜ FRIGØR SUBBRAND Luxury, der før har været en del af modebrandet Nü, vil nu gå egne veje med sin helt egen stil og en splinterny SS 19-kollektion som kickstart. Kollek tionen bliver farverig og kommer til at dyrke et sporty, tilbagelænet look med metervarer som stretch, jersey og swea CIFF: E SYD - 026 Kort & Godt S O YA C O N C E P T I N D G Å R P A R T N E R S K A B M E D S K O B R A N D Soya Concept er med en omsætning i seneste regnskabsår på 500 mio. kroner og sine to brands, Soya concept og Leveté Room, en stor spiller på modebanen. Nu har modevirksomheden indgået partnerskab med skobrandet Kort & Godt S I S SE L E DE L B O S Æ T T E R FA R T E N O P 14 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Det danske modebrand Sissel Edelbo ApS, som har Jeanne Sissel Thomsen og Christina Edelbo Petersen i spidsen, vækster på flere nøgletal. Det viser virksomhedens årsregnskab for 2017. Bruttofortjenesten Kort & Godt NÜMPH HOLDING RYKKER STÆRKT FREM Anerkjendt, And Less og Nümph er alle tre brands under Nümph-koncernen, som det forgangne år har mærket fremgang og positiv udvikling i regnskabet på toplinjen såvel som bundlinjen. Bestyrelsesformand Knud Hjort-Madsen fortæller i en pressemeddelelse, at Follow us DK Company A/S La Cours Vej 6 DK-7430 Ikast T. +45 96 600 700 DK Company Vejle A/S Edisonvej 4 DK-7100 Vejle T. +45 79 433 000 DK Company Cph A/S Kanonbådsvej 10 DK-1437 København K T. +45 70 302 828 M E S S E O P TA K T Artikel skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen CIFF & CIFF Showrooms CIFF vil forene mode, kultur, musik og kunst 20 TØJ 03 2018 sektion 12 CIFF Til dette års augustudgave af CIFF ser messen frem til at præsentere et spækket eventprogram og byde både skandinaviske og i Skyhøje forventninger For at tiltrække relevante besøgende til messen rejser teamet bag CIFF, fra både København, London og Paris, hele året rundt i verden for at kunne være i direkte dialog med de mest toneangivende indkøbere. Kristian W. Andersen forklarer, at messen sideløbende med rejserne afho COPENHAGEN / 8. 10. AUGUST 2018 TALKS TREND COLOURS INSPIRATION CIFF SHOWROOM 2ND FLOOR B4 215-217 PEJGRUPPEN.COM/CIFFPROGRAM pejgruppen.com See us at CIFF Bella Center Showroom B2-104 or contact us on +45 (28) 87 59 50 UDSTILLER PÅ CIFF Artikel skrevet af Nicole Nomberg Tailored & Vi skal tilbyde noget skarpt og unikt 24 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Der er sket store forandringer hos herretøjsbrandet Tailored & Originals, der den senere tid har investeret i flere ansatte og udviklingen af en ny strategi sa PORTRÆT Tailored & Originals 25 Originals Tailored & Originals Tailored & Orig ina ls er en del af CN S G roup, som er en a f Skandi naviens st ørst e t ekst ilv irksomheder Grundstammen for alt det nye er skabt og på plads nu, men udviklingen slutter aldrig. Noget, vi har brugt rigtig meget tid på, er at få defineret rammerne 110 procent, forten, fordi den betyder så meget for, at manden føler sig godt tilpas i tøjet. PORTRÆT En kæmpe del af soft tailoring er kom forten. Manden skal føle sig tilpas i tøjet, og det gælder både fittet og de forskellige styles. En buks kan for eksempel sagtens se rigtig pæn ud, men føles komfortabel s Tailored & Originals Tailored & Originals 28 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF gør, at brandet skiller sig ud fra andre herretøjsbrands. Det, tror vi, kan ses i den nye kollektion og fremadrettet i det hele taget. Udover en fortsat udvikling af brandets unikke dna og identitet, retter Tailored & Or DK Company A/S La Cours Vej 6 DK-7430 Ikast T. +45 96 600 700 32 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Coster Copenhagen Artikel skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen PORTRÆT UDSTILLER PÅ CIFF Coster Copenhagen Ét team og én familie Nye eksportmarkeder, øget satsning på PR og marketing samt omsætningsvækst har præget det danske modebrand Coster Copenhagen de seneste år. Bag brandet står ægteparret Pia og Chris Coster, der fremhæver holdånd som en af virksomhede Coster Copenhagen Investeringer resulterer i vækst Et smukt gammelt stråtækt hus i Humlebæk nord for København danner rammen om Coster Copenhagens domicil, hvor de 18 danske medarbejdere har deres daglige gang. Men pladsen er ved at være trang, for virksomheden er vækstet kraftigt de seneste år. De PORTRÆT Coster Copenhagen lig betydning: Modet til at starte Coster Copenhagen kom nemlig, da hun blev opfordret af nogle kine siske leverandører til at starte sit eget de mente, at hun nu var stærk og flyveklar til at sprede sine vinger og blive selvstændig. Vingen har også en særlig symbolværdi Coster Copenhagen skridt. I løbet af det seneste år har virksomheden derfor valgt at oprette en PR- og marketingafdeling for at gå all in på området. Vi investerer mere og mere i PR og marketing. Det er ret stort for os, for vi har ikke gjort så meget ud af det de første mange år udover messer og k meet us at CIFF STAND B6-002 DK Company Cph A/S Kanonbådsvej 10 DK-1437 København K T. +45 70 302 828 40 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Artikel skrevet af Louise Byg Kongsholm Stilgu SPRING/SUMMER 19 STILGUIDE Soft Rebels Matinique CKN of Scandinavia uide Mac Angulus Olymp Tillid er en følelse, som viser sig ved, at et individ har en forventning om eller tro på, at et andet individ er pålideligt. Den samme følelse kan gælde for et brand, et produkt eller et budskab. Overskriften for SS 19 er derfor tillidsfuldt design. Skechers Trendtemaer Stilguide Spring/Summer 19 Sympat SY M PAT H Y Levete Room SAMHØRIGHED MEDFØLELSE TEKNOLOGI I BÆREDYGTIGHED I N S P I R AT I O N F R A L A N D S K A B E R HOLDBARHED DIALOG FÆLLESSKAB VELKENDT VA R M E MANGFOLDIGHED TID F AV N E N D E Billi Bi 42 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Isay Brandtex thy Junge Cavaliere Sunwill Solid 43 Signal Stilguide Spring/Summer 19 Replika Jeans North 564 Hi-Tec Soft Rebels 44 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Sympath Cro SY M PAT H Y Pep Denim Hunter Der er et behov for trøst efter en tid med en os mod dem mentalitet. Dette er et tema, der bringer modstridende meninger sammen og ønsker at finde kreative løsninger baseret på et fælles værdisæt. Farvepaletten i Sympathy er designet til at gøre os tilpas og styrke vores robusthed. Stilguide Spring/Summer 19 Angulus Digel Luxury Sissel Edelbo Sympath Jórli 46 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Junk de Luxe Signal SY M PAT H Y hy See you at CIFF stand no. C1-018A Rosé bar / 8, 9 & 10th of August / From 4 pm Stilguide Spring/Summer 19 Honest HONESTY KL ASSISK MØDER SPORT FORMEL MED ET TVIST D E TA L J E R GRAFISK GENKENDELIGHED VEDHOLDENHED TECH ORDINÆRT Laurie Rosemunde 48 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Blundstone Gerry Weber Björn Borg ty Digel Brandtex Nü 49 Lebek TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Honesty 50 Signature Skovhuus Danefæ Taifun HONESTY Matinique Stilguide Spring/Summer 19 Alberto One Two Luxzuz Wood Bird I 2019 vil viden med ægte substans være magtfuld, og det ordinære får en ny positiv betydning. Klassiske snit og farver samt vedholdent design med små nye justeringer kommer til at virke ærligt samt trygt for forbrugeren. Denne klas siske farvepalette er elegant u Stilguide Spring/Summer 19 Sparkz Copenhagen Saint Tropez Honesty 52 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Culture Minus Shine HONESTY Claire NÖR Denmark + N by NÖR Denmark www.noer-denmark.dk Stilguide Spring/Summer 19 Harmon Anerkjendt HARMONY SANSELIGT LINDRENDE ZEN LUFT OG LIV BERØRING FØLELSER And Less 54 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Mac Dranella ny Olymp Mac Lindbergh Skechers 55 Kaffe Stilguide Spring/Summer 19 CKN of Scandinavia Nümph Begreber som sundhed, ens selvbillede og ting, der både sanseligt og følelsesmæssigt har en nærmest trøstende og lindrende effekt, er hovedessensen i dette tema. I Harmony udforskes farvernes evne til at skabe velvære, ændre humør og opførsel me Soft B Mos Mosh Sparkz Copenhagen Samoon 57 ny Meyer TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Harmon 58 Lindbergh Soft Rebels Zerres Tailored & Originals HARMONY Stilguide Spring/Summer 19 Underwear re-invented Meet SAXXs patented BALLPARK POUCH, a 3D hammock-shaped pouch designed to keep everything in place ny Natural movement and motion of anatomy no matter the maneuver! Easy to put on no need to position your boys into the pouch! Everything stays put complete separation from your 60 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF P L AYF U L Stilguide Spring/Summer 19 Playfu Unmade Copenhagen Tailored & Originals Mac Soft Rebels ul Intown Soya Concept Modström Brandtex 61 LEG POSITIVITET I N S P I R E R E N D E I N N O VAT I O N NY TILGANG NÆRMEST SURREALISTISK K R E AT I V I T E T NAIVITET KUNST STILREN REBELSKHED Stilguide Spring/Summer 19 Fransa Angulus B.Young Second Female Coster Copenhagen P L AYF U L 62 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Playfu MP Denmark Loft Fashion Alberto Dette tema emmer af kreativitet, positivitet og nærmest ironisk leg med genkendelige produkter, der har været på markedet længe, eller nye sammensæt ninger af kunst og design. Inspirerende innovation der vil skubbe til komfortzonerne med en ny tilgang til form, samm Zerres P L AYF U L TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Playfu 64 By Basics Bianco Mbym Desires Stilguide Spring/Summer 19 ul COPENHAGEN CIFF / PREMIUM STAND NO. B5-001 OSLO NORWEGIAN FASHION CENTER 5 ETG STOCKHOLM STOCKHOLM SHOWROOM 628 WWW.SOLIDMEN.COM INSTAGRAM / @SOLID_OFFICIAL FACEBOOK / !SOLID CIFF SHOWROOMS B1-203 VEJLE STAND 84 NORWEGIAN FASHION CENTER ROM 3A-03 STOCKHOLM FASHION DISTRICT STAND 932 FINLAND FASHION CENTER STAND 1B15 www.cero-etage.dk MAGIC FIT I M M E D I AT E LY I M P R O V E S Y O U R S H A P E N O 02 M E N I N O LY M P SPRING 2019 O LY M P LEVEL FIVE SMART BUSINESS O LY M P LEVEL FIVE CASUAL O LY M P CASUAL O LY M P LUXOR O LY M P LUXOR O LY M P LEVEL FIVE O LY M P NO. S I X PA N O R A M A B E R L I N 35 July 2018, ExpoCenter City Jafféstraße, hall 2, stand 2.25 C I F F K Ø B E N H AV N 810 Aug. 2018 NORWEGIAN FASHION WEEK 1117 Aug. 2018 O LY M P S H O W R O O M DÜSSELDORF Halle 29, Rheinmetall Allee 3 CONTACT DANMARK/SVERIGE Kasper Larsen Larsen Agentur Skolevej 1B D K Mød os på CIFF 8 10 august på stand C5-014 Næste Skridt ! Ny butik hel eller delvis? Ny udstilling i vinduer eller butik. Vi har specialiseret os i design, udvikling og koncepter til modebranchen. Få et gratis og uforpligtende forslag. Se vores nye 118 siders store katalog på www.europeanmannequi UDSTILLER PÅ CIFF Artikel skrevet af Nicole Nomberg Woden 84 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Sneakers med holdning Woden har under mottoet Scandinavian sneakers zoomet ind på det enkle, skandinaviske udtryk inden for damesko til kvinden, der ønsker komfortabelt og anvendeligt fodtøj, men som s PORTRÆT Skobrandet med det skandinaviske udtryk er at finde på sommerens CIFF-messe, og med sig har Woden blandt andet moderigtige sneakers, sandaler og en innovativ skokollektion lavet af fiskelæder. Alt sammen er holdt i brandets genkendelige, skandinaviske designstil med fokus på kvalitet og kom Woden Woden TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Vigtigt at tage stilling Wodens tilgang til fremstilling af sko omfatter en miljøvenlig og meget bevidst holdning til selve produktionen, hvor syntetiske materialer i vid udstrækning er bandlyst, og der i stedet bruges ægte læder, miljøvenlige korksåler PORTRÆT Woden F A K TA O M W O D E N Grundlagt af Carsten Holm og Peter Hildebrandt i 2013 og er også kendt som Works of Denmark. Woden satsede fra begyndelsen på at blive et internationalt brand, og det forhandles i dag online, i skobutikker, i varehuse og via mere end 800 salgssteder i Europa. 8 BELLA CENTER COPENHAGEN 810 AUG 2018 CIFF About 20,000 square meters of luxury showrooms, where more than 500 brands have their own permanent space inside Bella Center in Copenhagen. CIFF Showrooms grants a stylish address all year round and the right setting to display the collections and meet th @sisterspointofficial facebook sisters point a/s sisterspoint.com Et stærkt makkerpar CoCouture Artikel skrevet af Stine Høj Østergaard TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF 90 UDSTILLER PÅ CIFF De to kvinder bag brandet CoCouture har fundet formlen på et succesfuldt parløb, hvor de hver især har plads til at bruge deres spidskompetencer og deres medfødte mavefornem PORTRÆT 91 CoCouture CoCouture Iben Balskilde Laursen og Julie Christine Rasmussen er kvinderne bag det danske modebrand CoCouture, førstnævnte arbejder med salg og sidstnævnte med design. De to kvinder mødtes i 2014 gennem tidligere job og kunne straks mærke, at de havde en speciel kemi og energi imellem sig. Da de i PORTRÆT Vi har hver vores spidskompetence. Julie er for eksempel ekstremt dygtig til design og til at finde de helt rigtige kvaliteter, og mine kompetencer ligger inden for salg, men vi har begge flair for, hvad der sælger. Vi skylder os selv og ikke mindste vores kunder, at CoCouture er en god forr CoCouture 94 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF CoCouture 2018 er næsten fordoblet sammenlignet med samme periode i 2017. CoCouture har kraftig vækst i Danmark, og drømmen om at nå ud over landets grænser er de godt i gang med at realisere. Brandet er ved at være et kendt navn i Norge, Sverige, Holla AGENTUR LARSEN Kasper Larsen Phone: +45 64 76 32 38 Mobile: +45 21 22 22 66 kasper@larsen-agentur.dk Morten Bartholomæussen Mobile: +45 24 21 64 55 morten@larsen-agentur.dk Anders Madsen Mobile: +45 2 381 13 83 anders@larsen-agentur.dk FORENINGSPORTRÆTTER Artikel skrevet af Katrine Rosgaard Klemmensen og Louise Byg Kongsholm Sådan går det modebranchens foreninger 96 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Modebranchens foreninger har svært ved at tjene penge og lever af fortidens midler. Eller rettere; kun én forening har overskud på I alt ni foreninger har været i fokus: Design Society, Copenhagen Fashion Week, Danish Fashion Institute (nu: Global Fashion Agenda), Headstart Fashion, Wear, Dansk Mode & Textil (DM&T), Danish Network Association, Innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster og Dansk Detail. I denne artikel brin Sådan går det modebranchens foreninger Design Society Navn: Design Society Topledelse: Christian Charles Bason (direktør Dansk Design Center ApS) Etableringsår: 2015 Formål: Fonden er en almennyttig organisation til fremme af design, mode og relaterede kreative erhverv med henblik på at styr Danish Fashion Institute (nu: Global Fashion Agenda) Navn: Danish Fashion Institute A/S (nyt navn fra den 22. maj 2018: Global Fashion Agenda) Topledelse: Eva Kruse, direktør Etableringsår: 2005 Formål: Danish Fashion Institute er en netværksorganisation, der har til formål at forandre måden, Sådan går det modebranchens foreninger Dansk Mode & Textil Navn: Dansk Mode & Textil (DM&T) Topledelse: Thomas Klausen, administrerende direktør, og Jan Knudsen Zacho, økonomidirektør Etableringsår: 1895 Formål: Foreningens formål er på tværs af tekstil- og beklædningsbranchen gennem organis Innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster Navn: Innovationsnetværket Lifestyle & Design Cluster (Den Erhversdrivende Fond Development Centre UMT) Topledelse: Betina Simonsen, direktør Etableringsår: Fonden blev stiftet i 2002, mens Innovationsnetværket blev dannet i 2009. I januar 2016 ænd R E TA I L Artikel skrevet af Louise Byg Kongsholm og Martin Michael Frederiksen TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF 102 Fuld fart på den nye abonnementsøkonomi Abonnementer og betalte medlemskaber er en ny måde at handle på, som endnu ikke er særlig udbredt, men som flere og flere virksomheder og bra 103 Fuld fart på den nye abonnementsøkonomi E-commerce subscribtions generally fall into one of three categories E-commerce subscribtions, % Subscribe for replenishment 32% Key consumer Desciption value Example companies Save time and money Amazon Subscribe & Save, Dollar Shave Club, and Ritual Abonnementsboomet har også ramt Danmark Danskerne er også vilde med digitale abonnementer om end ikke i samme omfang som i USA. Men udviklingen går den vej. Rapporten Dansk E-handel 2017 fra DIBS viser, at abonnenter som digitale tjenester som Netflix og Spotify er populære som aldrig før. En runds Fuld fart på den nye abonnementsøkonomi end de to andre former for abonnementer. En af de største udfordringer er forbrugernes troløshed. Forretningsmodellen bag abonnementer og medlemsskaber er baseret på, at afsætningen kan forudses, men når forbrugerne kræver muligheden for at kunne stoppe med k nd ige i d n e en dv n nø ab, d e k s d d n ig kven er d elsla g giv tailhand d, konse o b e e r r og Denn et nye d geradfæ gskanale l u line id forbr ellige sa e og on sigt gt i i e l d e n k e i d r s r d eret ty e fo af offl s suppl oran g be vikling i f d n s o r t i o e t f s re ybt ra ud ænd Whilst the media is full of stories of the upcoming shopping cities of London, New York, Tokyo, Seoul, Retail Apocalypse, retail has actually never been Paris, Amsterdam, and Berlin and all of our retail more creative and innovative, and the worlds best safaris begin with a global retail trends MAPP: CIFF C1-037A / CIFF Showrooms B3-211 Headoffice: Skovridervej 27 DK-6715 Esbjerg Phone +45 7522 5166 www.mapp.dk Artikel skrevet af Louise Witt UDSTILLER I CIFF SHOWROOMS INTOWN 110 TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF Dametøjsbrandet Intown, der snart har klædt kvinder på gennem 40 år, har taget springet fra de klassiske styles til tøj med flere detaljer som for eksempel blonder og abstrakte mønstre. Intowns 111 Design med detaljer har givet vækst Intown PORTRÆT Intown sig i et urbant udtryk. Lokationen til Spring 2019kataloget er stjernearkitekt Bjarke Ingels nybyggede bunkermuseum Tirpitz i Blåvands klitlandskab. Satsning giver vækst på fem-syv procent Det er primært mindre, individuelt drevne tøj forretninger, der forhandler Intowns kollektioner. Omkri PORTRÆT Det e r ik ke nok b a re at sæ lg e vare n ind , d en s k al t æ nke s hel t ud i but ik ke n . Vi tror mege t p å, at f re mtid en byd er p å e t t æ t t e re sa m ar be j de om at få va re n s olg t ud a f butik ke r ne . C laus Z i n k Intown Mere snak med kunderne Næste step er at sat Artikel skrevet af Camilla Birch TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF 114 Det etablerede brandingparadigme bygger på en kontrakt mellem virksomhed og kunde, som en ny generation nægter at underskrive. Det baner vejen for en ny type hypertransparente brands, der etablerer sig i alle brancher og truer gam FORBRUG Fremtidens brands er hypertransparente creme. Cremen blev hurtigt opdaget af forbrugere, der aldrig havde brændt sig på noget værre end en tændstik, og havets creme fik et kultagtigt følge på grund af sin evne til at forynge huden og afhjælpe enhver form for kosmetisk gene. I dag er Creme d Fremtidens brands er hypertransparente TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF 116 Kontrakten mellem virksomhed og kunde Dermed skriver Creme de la Mer sig ind i en bestemt brandingtradition, der i løbet af sidste halvdel af det 20. århundrede udviklede sig til et urokkeligt paradigme. Det består af en kont ikke er mere end summen af ingredienser uanset hvem der har blandet dem og hvordan. Priser i 2.000 kroners-klassen versus 70 kroner. Hvorfor har The Ordinary held med at bryde alle vedtagne regler for branding? Og hvad får brandet ud af det? Det vender vi lige tilbage til. Det er nemlig ikke kun i Fremtidens brands er hypertransparente TØJ 03 2018 sektion 2 CIFF 118 Den nye generations 1 2 Det er generelt den mest veluddan nede generation nogensinde. Oveni al skolegangen har de tillige haft adgang til internettet det meste af deres liv. Det betyder, at de både har kompetencerne og de i 3 4 Denne generation er vokset op i et samfund, hvor markedsføring er allestedsnærværende. De har fra barnsben lært at afkode, hvornår noget bare er reklame. Loven om udbud og efterspørgsel siger, at når der er overflod af en vare, så falder prisen. Det gælder også fænomener, der giver social stat DK Company Vejle A/S Edisonvej 4 DK-7100 Vejle T. +45 79 433 000 Marc Lauge & DNY: CIFF Showrooms B3-211 Headoffice: Skovridervej 27 DK-6715 Esbjerg Phone +45 7522 5166 www.marc-lauge.dk / www.dnycph.dk E SS S ECO E N TIAL S A L E S C O N TA C T S Måns Uhrweder - Export Manager Europa and Asia - Mans.Uhrweder@tretornsweden.com Stefan Mayer - Sales Manager Nordics - Stefan-Mayer@tretornsweden.com CIFF B6-006 8. - 10. august 2018 VEJLE DGI HUSET 19. - 20. august 2018