Kære læser
Kære læser
Udgivelsen kan ikke vises i denne browser
Læs den i vores app:
Det skyldes muligvis:
Brug af JavaScript er deaktiveret i denne browser. JavaScript er nødvendigt for at vise sidens indhold.
ONSHORE Netværk for freelancere - Jeg er desuden ved at igangsætte et netværk for freelancere, i første omgang som en LinkedIn gruppe, forklarer Louise Windelboe. Hun lægger ikke skjul på, at hendes interesse også og måske især går på at få flere kvinder til at vælge en maritim uddannelse og særligt skabe nogle muligheder og jobs, der gør det muligt at have et spændende arbejdsliv, også efter man har fået børn. - Det er afgørende vigtigt, at kvinderne/familierne selv tænker på, at de i tide skal klæde sig på til et job, der passer til at have børn, og det er svært, som det er nu. Louise Windelboe peger på, at de, der på sigt kan tænke sig at blive freelancere eller konsulenter, når de stifter familie, rent faktisk kan begynde at forberede sig længe før. - Folk, der vil være freelance, skal være skibsførere/ maskinmestre. De skal have sejlet på forskellige skibstyper og evt. i andre roller end gængs besætningsmedlem. Og så skal de have mod på at kaste sig ud i opgaverne. - Men mange af jobbene er learning by doing. Der er mange projektorienterede opgaver blandt andet i vindmølleindustrien. Der er ikke nogen decideret efteruddannelse til dem, så det er med at springe ud i det; det kræver noget gåpåmod. Hvis vi får etableret et netværk, vil der måske også være mulighed for, at nogen kommer med de mere erfarne på opgaver som føl. december sidste år indgået i et samarbejde med et rekrutteringsbureau, MARPRO, som Head of Consultant Department. - Her er jeg ved at starte en ny afdeling op, hvor formålet er at formidle kontakt imellem maritime freelancere og de virksomheder, der har brug for dem. Lidt ligesom Søformidlingen i gamle dage. Der er jo allerede en del freelancere, men der er ikke noget netværk, hvor de kan mødes og udveksle erfaringer. Det, håber jeg også, jeg kan være med til at ændre, således at man kan styrke hinanden ved gensidig vidensdeling og ikke går rundt og ser alle som konkurrenter og er bange for, at nogen tager ens job, som jeg oplever en tendens til. - Det, MARPRO gerne vil, er at skabe en mere personlig kontakt til de freelancere, der vil være med. Vi skal kende dem og kende deres spidskompetencer, så vi ved, hvilke opgaver vi kan sende dem ud til, og med den meget alsidige og hands on erfaring jeg har, kan jeg afdække, hvilke specielle kompetencer de har. Freelancere kan registrere sig på hjemmesiden MARPRO via deres LinkedIn- profil. Og ved, at vi snakker med dem personligt, evt. over Skype, men som udgangspunkt ved et kaffemøde, bliver det en modpol til en udelukkende digitaliseret platform. Louise Windelboe har planer om, at MARPRO ydermere skal have en rådgivningspakke til folk, der gerne vil arbejde som freelancere, men synes, det er svært at starte op selv. Så kan vi hjælpe med råd og facts om forsikring, tjeklister, virksomhedsform osv. - Ofte er vi (søfolk) støbt af en god blanding af udlængsel og trang til frisk luft. Derfor skal der oplyses om alle de forskellige jobmuligheder, der findes i segmentet, og der skal være tilbud om målrettet efteruddannelse, det mangler, og det skal der gøres noget ved! - Men det er også rederiernes opgave og ansvar, at de tager hånd om kvinderne og familierne når de får børn, og giver dem nogle gode jobs i land. n Livslang uddannelse - Jeg mener, vi skal markedsføre uddannelsen for kvinder som en livslang karriere, der kan give nogle superspændende jobs og muligheder. - Jeg synes, det er ærgerligt, når folk sejler en årrække og så går i land og tager en anden uddannelse, fx som pædagog. Så går 10-20 års erfaring tabt, og Det Blå Danmark skal ud og rekruttere og oplære nye i stedet for. Alt for mange af dem får et job som HSE-manager og sætter sig bag en skærm på et kontor, så snart de får deres første barn, lyder det fra Louise Windelboe: Der er jo andre søfolk end jeg, som bliver forældre en dag og ikke har lyst til at sidde foran en skærm fra 8-16. LEDERNE SØFART / ONSHORE / 1 / 2019 37
EL-FÆRGEN ELLEN et innovationsprojekt Lederne Søfart nr. 1 2019 læs også om: More Women at Sea Georg Stage sejler to togter Autonome skibe Ny i Sømandskirken i Singapore Arktis En FOTOdokumentar års beret ning Lederne Søfart Årsberetning 2017-2018 LEDERNE SØFARTS Generalforsamling 20
LEDER Tag ansvar også for at forstå hinanden Ud over at tilvejebringe en stor mængde meget interessant, ny viden dokumenterer den igangværende undersøgelse af samarbejdet mellem sø og land nogle tendenser, som vi kender i forvejen: De administrative byrder vokser, den indbyrdes tillid og forståels
INDHOLD side 6 Nord om Rusland Venta Mærsk har som verdens første containerskib sejlet nord om Rusland. Lederne Søfarts næstformand, Camilla Westergaard, var med. MORE WOMEN AT SEA Mindre end 2 pct. af de søfarende i dag er kvinder. Behovet for at tiltrække flere kvinder og dermed rekruttere
More women at sea Hvad skal der til for at rekruttere kvinder til Det Blå Danmark og hvordan fastholder vi dem?, var de overordnede spørgsmål, der blev diskuteret af ca. 75 deltagere på DFDS Crown Seaways under workshoppen More Women at Sea arrangeret af Danske Rederier og Maritime Development Cent
- Det almindelige billede af vores studerende har været Unge usunde mænd, der sidder og nørder med softwareudvikling i en kælder, mens de hælder colaer ned og henter pizzaer, når de bliver sultne. Men det passer ikke, og derfor har vi gjort et stort markedsføringsarbejde for at ændre billedet og til
Nord om Rusland Tekst: Lise Mortensen Fotos: Camilla Westergaard/Maersk. Nordøstpassagen. Det lyder koldt og barskt og fyldt med isbjerge, nordlys og eventyr. Venta Mærsk har som verdens første containerskib sejlet nord om Rusland. 6 LEDERNE SØFART / 1 / 2019 Camilla Westergaard har gjort tu
- Sejladsen foregik i russisk territorialfarvand, det kræver både specialaftaler og særlige tilladelser, fortæller Camilla Westergaard, der selv påmønstrede i Busan, i øvrigt med to russiske lodser med særlig erfaring og viden om issejlads ombord. Fra Busan gik rejsen langs Korea og Kina og igennem
Camilla Westergaard blev valgt til Søfartens Lederes bestyrelse ved sidste generalforsamling og blev udpeget som næstformand af bestyrelsen. Hun har brugt det meste af sin hjemmeperiode på Lederne Søfart, blandt andet overflytningen til Lederne. - Det er 100 % vigtigt, at bestyrelsesmedlemmer og sær
Efterlyser den gode historie: Gode gamle dage er aflyst! Med sine 26 år tilhører Camilla Westergaard den nye generation af unge, der er i gang med at uddanne sig og på sigt overtage dansk søfart. Hun har en bøn til sine ældre kolleger: - Aflys de gode gamle dage! Det kan godt være, at de var fine f
Kronik Kronik af Connie S. Gehrt, CONOVAH Health and Safety Solutions. Ensomhed til søs et vilkår? Er søfolk virkelig ensomme? Er der særligt ensomt i lederrollen til søs? Hvad betyder teknologien? Hvad handler ensomhed til søs om? Og er det noget, man må leve med, eller er der noget, der kan bli
Connie S. Gehrt har arbejdet i branchen siden 2002 og var i perioden 2007-2017 direktør i Søfartens Arbejdsmiljøråd/SEAHEALTH. I 2017 stiftede hun konsulentfirmaet CONOVAH Health and Safety Solutions. CONOVAH beskæftiger sig med arbejdsmiljø primært i den maritime branche og løser opgaver også for
noter Seksuelle krænkelser kortlægges. Lederne Søfart er netop ved at opstarte et projekt, hvor vi håber på at initiere et samarbejde på tværs af industrien. Formålet er at støtte rederier, HR-Crewing-afdelinger, skibsledelsen og ansatte i erhvervet til effektivt at forebygge og håndtere uønsket se
Georg Stage på finansloven Et stigende behov for skibsassistenter har fået folketinget til at give Stiftelsen Georg Stage en ekstrabevilling på otte millioner kroner. Dermed vil det være muligt at gennemføre hele to togter om året og uddanne 120 ubefarne skibsassistenter. Det glæder ikke mindst sk
var virkelig en god dag, siger Helle Barner med et stort grin. Nu havde Georg Stage naturligvis også en plan B. Hvis den ekstra bevilling ikke var gået igennem, ville første togt blive gennemført som planlagt med start i Alicante 4. februar og afslutning i Danmark sidst i juni. Derefter ville resten
Jeg må da indrømme, at når man har været ude i kuling, og regnen pisker ned, så man er gennemblødt fra yderst til inderst, så kan jeg da godt spørge mig selv om, hvad i alverden jeg laver her i stedet for at sidde hjemme i min lune stue. Hvorfor gider jeg overhovedet det her? Men der er altså en sto
Sejlmageriet i Nyhavn Tekst: Pia Elers fotos: søren stidsholt nielsen søsiden, faa Der er bredt sejldug ud over hele gulvet på sejlmagerværkstedet i Herluf Trollesgade nummer 3 i Nyhavn. 16 LEDERNE SØFART / 1 / 2019 I dag er der ingen af Singer symaskinerne, der stamper derudad. Der er faktisk
Jeg vil gøre, hvad jeg kan, for at bevare, formidle og videregive kundskaben, så der også vil være danske sejlmagere i fremtiden, siger sejlmager Helle Barner Jespersen. Overtog Hansens værksted Og hvordan går det lige til, at skoleskibets overstyrmand som en del af Georg Stages faste besætning i
E R O H S N O el-færgernes tesla Det er vigtigt at forstå, at udviklingen af ELLEN er et forskningsprojekt. Målet er at demonstrere, at det er muligt at sejle længere distancer på 100 % elektricitet. tekst og foto: lise mortensen og El-færge projektet El-færgen ELLEN har fået installeret det, d
ONSHORE El-færgen vil være i stand til at sejle på længere strækninger end hidtil set i elfærgedrift. Mellem Søby Fynshav (10,7 sømil) og Søby Fåborg (9,6 sømil) vil færgen kunne sejle de op til 22 sømil turretur til ladestationen i Søby. Dette er mere end 7 gange længere end den norske elfærge,
Er der ikke bare en lillebitte dieseldrevet nødgenerator om bord? Det er der ganske enkelt ikke, forklarer Henrik Hagbarth Mikkelsen Kom på rundvisning Rundvisningen på el-færgeprojektet starter på havnen i Søby. Her er der bygget et lille hus, hvor de voldsomme mængder højspændings-el ankommer til
ONSHORE Det er der ganske enkelt ikke. Til gengæld, forklarer Henrik Hagbarth Mikkelsen, er batterierne delt op i 20 batteristrenge, der kan køre hver for sig: - Så faktisk har vi det, der svarer til 20 dieselgeneratorer ombord. På den elektriske del opfylder vi IMO-reglerne efter 1455-cirkulærets
Ellen er udstyret med luksuspakken fra Furuno.Styrehuset er bygget med brovinger, så Ellen ligner et rigtigt skib og det giver plads til gæster og gode arbejdsforhold for navigatørerne. Der er et fint soldæk med borde og stole ovenpå salonen, og passagerer kan gå hele vejen rundt om styrehuset. Vi
noter Lempede regler for branddykkercertifikat Forenkling af regler for de kommunale indenlandske færger er hovedoverskriften for en møderække imellem Færgesekretariatet og Søfartsstyrelsen, samarbejdet har nu givet sit første konkrete resultat: På mange af de kommunale indenrigs færger er der ikke
Venligheds-kursus Besætning på Faaborg III, Bjørnøfærgen og på Faaborg Havnekontor har været på kursus i god service og konflikthåndtering Venlighedskurset er udbudt af Færgesekretariatet. - Definitionen på venlighed er: Imødekommenhed og hjælpsomhed, lyder det i Helle Bak Poulsens introduktion ti
ONSHORE Efter kurset er skipper på Faaborg III, Hans-Christian Kroman, godt tilfreds med dagen: - Jeg har lært lidt om service og konflikthåndtering før, men det er da godt at blive mindet om nogle redskaber. Det er heldigvis yderst sjældent, at der er konflikter; øerne er små lukkede samfund, og fo
Kronik Kronik af John Mogensen, adjunkt ved Svendborg International Maritime Academy Autonome skibe revolution eller evolution? Fremtiden er over os. Søfarten står foran den mest betydningsfulde revolution siden dampmaskineriets indførsel i skibe i det 19. århundrede. Det autonome skib er på vej.
John Mogensen: 44 år, Master i Maritim Teknologi, DTU, Kaptajnløjtnant af teknisk linje ved Forsvaret, ansat som adjunkt ved SIMAC siden 2014. fjernbetjent system er nu stadigvæk et AL3/AL4, uanset om operatøren er ombord i skibet, eller om vedkommende er placeret i land eller ombord i et andet ski
E R O H S N O Den gode arbejdsplads Forskere ser på arbejdsmiljøet til søs. Adskillelse fra familie, ensomhed, fatigue, multinationalitet i besætningen, begrænsede rekreationsmuligheder og mangel på søvn er afgørende faktorer. Af Nanna Thit foto: Oliver Mircovic Vi har mistet stoltheden over de
ONSHORE Nanna Thit er ansat som videnskabelig konsulent i Lederne Søfart og arbejder med undersøgelsen: Fremtiden for dansk søfart. 30 % i tvivl I hvor høj grad et år, der sidder i teknisk afdeling og skal have lige så stor beslutningskraft som kaptajnen, så synes jeg, det bliver lidt et underli
ombord, derfor kan det også undre, at der ikke er langt mere fokus på det. Jeg har faktisk oplevet to forskellige ledertyper, både ham, der talerI hvor ned til mig og behandhøj grad ler mig som skidt, for nu havde han sejlet i så mange år, og jeg skulle bare tie stille og høre efter, næsten militær
ONSHORE Problemerne er 50 år gamle! Alt var ikke bedre i gamle dage. Der hersker en stærk fortælling blandt især de ældre søfarende om, at forholdene om bord har ændret sig til det værre inden for de sidste 5-10 år. De angiver bl.a. den administrative byrde, djøffernes indtog på kontorerne og det m
At være eller ikke være en god skipper Theis Rohard er i gang med at læse til skibsfører. Og han har besluttet, at når han engang får et lederansvar på et skib, så vil han prioritere at skabe et godt arbejdsmiljø ombord. Tekst: Pia Elers Lederne Søfarts formand, Bjarne Cæsar Jensen, var hovedtaler
Det blev til et par interessante ture i nordeuropæisk fart, men jeg opdagede også, at der er mange måder at være skipper på. Den gode og den dårlige måde og de ting tager jeg med mig i min videre karriere, siger Theis Rohard, der netop er startet på de sidste to semestre på Navigationsskolen i Mars
Hvordan går det med din pensionsopsparing? Få det store overblik over opsparing, afkast og forsikringer på mitpfa.dk xxxxxx xxxxxxxx
E R O H S N O SØKVINDE - nu med barn Louise Windelboe er engageret i More Women At Sea: Vi må kunne gøre det bedre! - Jeg synes, det er ærgerligt, når folk sejler en årrække og så går i land og tager en anden uddannelse, fx som pædagog. Så går 10-20 års erfaring tabt, og Det Blå Danmark skal ud og
nu, men jeg vil ikke udsætte hverken mine kollegaer, arbejdsgiver eller mig selv for at komme i den situation. Så jeg valgte at trække stikket. Det var ikke en nem løsning, men den rigtige. Skal videre - Jeg kommer fra et liv fuldt af uforudsigelighed. Telefonen kunne ringe sent om aftenen, og så s
ONSHORE Netværk for freelancere - Jeg er desuden ved at igangsætte et netværk for freelancere, i første omgang som en LinkedIn gruppe, forklarer Louise Windelboe. Hun lægger ikke skjul på, at hendes interesse også og måske især går på at få flere kvinder til at vælge en maritim uddannelse og særl
Efteruddannelse Hvis du har brug for at få skærpet dine kompetencer - fx i ledelse, teknik, sprog eller noget helt andet, er der mange muligheder. Og det behøver ikke at vælte budgettet der er gode chancer for at få tilskud til kursusbetalingen. Af lise mortensen og jens linder, Blue Diploma Efter
Adgangskrav for optagelse på uddannelse Hvis du har et ønske om at starte på Akademi-, diplom- eller masteruddannelse, bør du først besøge udbyderens hjemmeside eller ringe til en vejleder på uddannelsesinstitutionen, som kan hjælpe dig med vejledning om adgangskrav mv. Ved deltagelse på uddannelse
PENSION: Rådgivning & anbefalinger Pensionsopsparing er af stor betydning for danskerne og det danske samfund, og det bliver mere og mere centralt at fremme sin samlede økonomi og have egen opsparing den dag, man går på pension. De seneste regeringer har ændret på efterløn og folkepension. Derfor
Opsparing og dækninger PFA anbefaler generelt en samlet opsparing til den tredje alder, som giver en passende fleksibilitet i forhold til selv at kunne vælge pensionstidspunktet og ideelt et uændret forbrugsniveau de første 20 år i pensionstilværelsen, efterfulgt af et livsvarigt forbrugsniveau på 6
Selvtilfredshed - Når du er dygtig og erfaren, lander du nemt på et skråplan, hvor din hjerne fortæller dig, at du er usårlig og sagtens kan foretage dig mange andre ting, mens du sejler/kører bil... Tekst: LISE MORTENSEN illustration: Camilla Th. ludvigsen Selvtilfredshed kan forklares som en fa
det, man er vant til at se. Fx kan jeg sidde i min bil, når jeg kører mellem København og Vejle, og pludselig tænke: Er jeg egentlig kørt over Vejlebroen? Jeg er fokuseret på alt andet; den del af hjernen, der passer kørslen, er sat på auto. Det samme på en færge. Hvis du tager for givet, at du sejl
Ansvar Skibet er 71,80 meter langt, 14,60 meter bredt og med klampen i kælderen kan vi sejle ca 18-19 knob. Vi har en Otobreda 76 mm kanon på fordækket og 12,7 mm tungt maskingevær. Vi har en ca. rækkevidde på 3000 sømil og en besætning på 20 mand, men med plads til 43 i alt. Ombord har vi 2 gummibå
Nordatlantens Schweizerkniv Nick Levin er overkonstabel på Søværnets nyeste enhed i Knud Rasmussen-klassen, inspektionsfartøjet P572 Lauge Koch i Grønland. Gennem ord og billeder giver han her indblik i sin fascinerende arbejdsplads langt mod nord. Af Oliver Mirkovic Foto og tekst: Nick Levin Laug
Vores skib bliver af nogle kaldt for Nordatlantens schweizerkniv. Udover vores primære opgaver er vi som enhed udrustet til at udføre en bred vifte af opgaver. Vi kan nemt og hurtigt få læsset mobile laboratorier ombord i form af containere, da skibet fungerer som flydende forskningsplatform om somm
Grønland er som intet andet sted i verden. Om sommeren sveder isbjergene og udløser luftbobler, som har været fanget i isen i flere tusinde år. Det lyder som et hvislende hav af bobleplast. Tit bliver stilheden flækket af lyden til fødslen af enorme isbjerge, som gletcherne spytter ud i massevis. De
E R O H S N O Giv mig skibene tilbage Tekst: Pia Elers fotos: privat Vibeke Carmen Jørgensen har taget et spring af de større og kaster sig nu ud i en ny tilværelse som assistent ved Sømandskirken i Singapore. Lederne Søfart mødte hende dagen før afrejsen. Farvel til Troense på Sydfyn og goddag
ONSHORE Foto fra den nyslåede assistents første officielle job sammen med de filippinske hjælpere. Det er Vibeke Carmen med hatten. Jeg glæder mig helt vildt til at komme i gang. For mig bliver det ligesom at komme hjem igen, da jeg har en fortid som telegrafist og sejlede i handelsflåden i knap 1
Jeg glæder mig til at se nye horisonter, møde nye mennesker og opleve Det Fjerne Østen i alle dets facetter. Dufte og smage alle de eksotiske varer, man kan finde på markedet. Nyde den smukke natur og gå i sommertøj året rundt. Jeg har følelsen af, at jeg nu kaster mig ud i et nyt eventyr, der for m
Lederne Søfart Årsberetning 2017-2018 LEDERNE SØFARTS Generalforsamling 2019 Onsdag den 6. marts 2019 kl. 14.00-18.00 Vermlandsgade 65, 2300 København S Indkaldelse Indskrivning fra kl. 13:00 Dagsorden: 1. Valg af dirigent 2. Bestyrelsens årsberetning 3. Foreningens regnskaber 4. Budgetorienter
bilag til dagsorden KOMMENTERET DAGSORDEN Ad 1: Valg af dirigent Ad 2: Bestyrelsens årsberetning (findes nedenfor) Ad 3: Foreningens regnskaber Udvalgte hoved- og nøgletal findes her i bladet. Lederne Søfarts fulde regnskaber bliver uddelt på generalforsamlingen og kan tillige rekvireres ved henven
FORSLAG TIL VEDTÆGTSÆNDRINGER Forslag til nye vedtægter §8 Formand 1. Bestyrelsen vælger hvert år en formand (President) blandt bestyrelsens medlemmer. Formanden er foreningens leder. Formanden modtager et vederlag aftalt med bestyrelsen. Formandens faste opgaver og ansvarsområder skal fremgå af b
FORSLAG TIL VEDTÆGTSÆNDRINGER §9 Bestyrelsen § 13. Ændringer. 1. Opløsning af foreningen kræver tilslutning på generalforsamling fra 3/4 af de fremmødte og derefter tilslutning fra 3/4 af de afgivne stemmer ved en efterfølgende skriftlig urafstemning. Tilføjelse af stk. 10 suspendering/ekskluderi
Regnskab 2017/2018 -4 mio. kr. Er foreningens egenkapital uden ejendommen Navigatørernes Hus, som er en selvstændig fond. De seneste år har dele af vores aktiviteter, særligt med udgifter til at føre DIS-retssagerne, oversteget indtægterne, og egenkapitalen er mindsket. Egenkapitalen er faldet med
ÅRET DER GIK 2018 - ET TILBAGEBLIK Sammenlægning med Lederne, flytning fra Navigatørernes Hus i Havnegade til Vermlandsgade på Amager, overenskomstfornyelser og nye muligheder for at sejle under fremmedflag på nettolønslignende vilkår. 2018 var i sandhed et travlt år for Lederne Søfart. Sammenlæ
ÅRET DER GIK Samarbejdet mellem sø og land Søfartens Ledere gennemførte i slutningen af året en undersøgelse af samarbejdet mellem skibene og rederiernes landorganisationer. Resultatet skal bruges til at forbedre arbejdsvilkårene både til søs og i land. Medlemmerne modtog et omfattende spørgeskema,
ÅRET DER GIK 7 mio. kr. til medlemmerne ÅRET DER GIK Ca. 350 medlemmer har haft brug for hjælp til selvangivelser/årsopgørelser og forskudsopgørelser. Herudover har ca. 90 medlemmer benyttet sig af rådgivning i forbindelse med jobskifter, herunder til jobs i udlandet/på udenlandsk flag. Antallet
Overenskomster Den nye overenskomst dækker alle skibe og skibstyper i rederier indmeldt i RF 2010. Vi har også valgt at forhandle tjenestetidssystemet ud, hvor der kun skulle holdes øje med arbejdsdage til fordel for et normalt system med optjening og afvikling af fridøgn. Vores overenskomst med D
25-og 50-års nåle Erlind Helmuth Karlsen 50 Djoni Jacobsen 25 Kai Suni Toftum 25 Knud Ludvig Ludvigsen 50 John Henry Petersen 25 Lauge Thastum Jensen 25 Ove Bodin 50 Erik Asger Jørgensen 25 Søren Lambek Kristensen 25 Hainan Herbert Wung-Sung 50 Richard Glenn Childress 25 Søren
skat Af Lederne Søfarts skatterådgiver, Jytte Hjorth Efterlønsbidrag til Færøerne Betaler du efterlønsbidrag til Færøerne, selv om du ikke er socialt sikret der? Du bør måske overveje, om du fortsat skal indbetale til efterlønsordningen, eller om du skal bede om fritagelse. Personer, der bor på Fæ
BREVKASSE ? Skatterådgiver Jytte Hjorth Her kan du stille spørgsmål til Lederne Søfarts sekretariat om faglige og juridiske spørgsmål. Alle får direkte svar, og mere generelle spørgsmål bliver desuden offentliggjort her i bladet i anonymiseret form. Spørgsmål sendes til: mail@ledernesoefart.dk E
MEDLEMSNYT LEDERNE SØFARTS GENERALFORSAMLING 2019 Onsdag den 6. marts 2019 kl. 14.00-18.00 Vermlandsgade 65, 2300 København S Indskrivning fra kl. 13:00 Medlemsmøder: 11. juni kl. 10. Best Western Plus Hotel, Svendborg 12. juni kl. 10.00. Hotel Britannia, Esbjerg 50 år 02-02 Claus Torsten Seyffar
Al henvendelse til: lederne søfart, vermlandsgade 65, 2300 københavn s, tlf. 33 45 55 65, mail@soefartens.org Magasinpost MMP ID-nr. 42147 Vellykket renovering for 60 millioner kroner Der er nyt teakdæk, der er nye badefaciliteter og bedre arbejdsforhold i kabyssen. Derudover er der blevet instal